Hundutställning i Vejen
Midsommarhelgen spenderades i Vejen, Danmark på hundutställning med våra två yorkar. Med oss hade vi också min väninna Carmen och hennes York Classe. Perfekt att vi har taksängen att låna ut sådana gånger, den fick klart godkänt sa hon så det är ju lovande för kommande resor tillsammans.

De hade gjort tillfällig camping med el på idrottsplatsen på samma område som vi hade utställningen. Så himla smidigt och stora, rymliga platser om 10x10 meter. Jag försökte räkna ut vid bokning var vi skulle ha kvällssol och precis som jag misstänkte fick vi kvällssol där vi stod, och ingen husbil framför oss vilket var jätteskönt. Hoppas kunna boka samma plats nästa år, vilket är varför jag inte tänker skriva ut numret här ;)
Lite äventyr blev det också. Natt 2 fick vi springa ut i bara pyjamas och kallingar och dra in markisen då det blåste upp till rejäl storm. Vi hade förankrat med spännband osv men vinden riskerade att riva sönder duken så vi sprang ut och drog in allt. Vi fick också hjälpa 3 av grannarna göra samma sak för att vi alla skulle få in allt så fort som möjligt. Det blåste som tusan samt både regn och åska. Men tack vare att vi drog in allt så klarade det sig. Tyvärr var det några av grannarna som inte sprang ut på natten som fick sina markiser sönderblåsta.


Vi hade en väldigt lyckad helg och fick med oss massor av rosetter. I tillägg vick vi också 3 championattitlar!
Stella Svensk och dansk champion och Lisen dansk juniorchampion. Jag kunde inte varit mer nöjd med helgen och förutom stormen natt 2 hade vi strålande väder med sol och 24-28 grader.
Kommentarer
Skicka en kommentar